29 Czerw

Chleb gryczany *bez glutenu *bez laktozy *bez drożdży

Wyjątkowo prosty przepisa na chleb gryczany. Oczywiście w 100% bez glutenowy, bez laktozy i bez drożdży. Idealny dla alegrików i osób cierpiących na nietolerancje pokarmowe.

Składniki 

►500 g kaszy gryczanej niepalonej

►1 łyżeczka soli himalajskiej

►700 ml wody + więcej do uzupełnienia 

►przyprawy według upodobań np. ziarna słonecznika, rodzynki, len, żurawina

 

Sposób przygotowania:

Kaszę dokładnie przepłucz na sitku, umieść w misce i zalej wodą (700 ml). Odstaw do napęcznienia, na noc (na minimum 8 godzin). Przez ten czas ziarna staną się delikatnie lepkie, a na wierzchu może utworzyć się pianka. Rano przemieszaj zawartość miski i uzupełnij wodę pochłoniętą przez kaszę. Ziarna powinny znajdować się cały czas pod minimalną‚ warstwą’ wody. Odstaw na cały dzień. Wieczorem skontroluj poziom wody. Jeżeli na wierzchu unosi się sporo płynu, odlej nadmiar. 

Klejącą kaszę zmiksuj w blenderze na pół gładko. Dodaj sól i wymieszaj. Przełóż do uniwersalnej podłużnej formeki wyłożonej papierem do pieczenia. Umieść w (zimnym) piekarniku lub owiń ściereczką i pozostaw w zacisznym miejscu na całą noc. Przez ten ciasto wypełni całą foremkę, a na wierzchu powinien pojawić się zaokrąglony „brzuszek”. 

Chleb umieść w piekarniku (lub nie wyjmuj go jeżeli spędził w nim noc) i nagrzej do 200 stopni C. Piecz 50-55 minut. Na wierzchu pojawi się lekko pęknięta, chrupiąca skórka. Wyjmij  foremkę, odklej papier i wystudź na kuchennej kratce. Chleb jest już gotowy do spożycia! 

 

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe