19 List

Pieczarkowe kaszotto *bez glutenu *bez laktozy *niski indeks glikemiczny (IG)

Nie ma lepszego pomysłu na jednogarnkowy, szybki obiad niż kasza z warzywami. Jest to zdrowe i pożywne danie, które można zjeść zarówno na ciepło jak i na zimno. Należy uważać, aby nie rozgotować kaszy ani warzyw, żeby potrawa dalej była odpowiednia dla osób z insulinoopornością, dzięki składnikom o niskim IG. Kaszotto można bez problemu przygotować dzień wcześniej i zabrać ze sobą w pudełku.

Składniki:

►100 g kaszy gryczanej bezglutenowa
►100 g pieczarek
►2 garści świeżego szpinaku
►2 łyżki oliwy extra
►2 ząbki czosnku
►1 cebula
►1 pietruszka
►1 cukinia
►przyprawy: 1/2 łyżeczki kurkumy, po 1/3 łyżeczki papryki ostrej i słodkiej, 1/3 łyżeczki kminu
rzymskiego
►200 ml wody
►1 łyżka sosu sojowego
►1 łyżeczka octu balsamicznego
►20 g pestek dyni

Sposób przygotowania

Na dużej patelni na oliwie lekko podsmażyć pokrojoną w kosteczkę cebulę i pokrojony na plasterki czosnek. Następnie dodać suchą kaszę i wymieszać. Dodać obraną i startą na tarce o większych oczkach pietruszkę. Mieszając smażyć
przez około 3 minuty. Na oddzielnej patelni przesmażyć na oliwie pokrojone pieczarki. Dodać do kaszy wraz z pokrojoną w kostkę cukinią. Dodać przyprawy, doprawić pieprzem i smażyć mieszając przez ok. 2 minuty.
Wlać gorącą wodę z sosem sojowym i octem balsamicznym, wymieszać, przykryć i gotować przez ok. 20 minut. Zdjąć pokrywę i smażyć jeszcze przez kilka minut ciągle mieszając aż reszta płynu odparuje. Nie rozgotować! Po przełożeniu na talerz wymieszać pestkami dyni.

 

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe