12 List

Wegański hummus z dyni *bez glutenu *bez laktozy *wegański

Kolejny przepis z serii dyniowej. To już ostatni dzwonek na świeżą dynię, ale dla tych, którzy chcieli by się nią cieszyć cały rok jest kilka sprawdzonych metod jej przechowywania. Według mnie najlepsze jest mrożenie. Dynię kroimy na niewielkie kawałki, porcjujemy i chowamy do zamrażalnika. Dzięki temu możemy cieszyć się jej zmakiem przez całą zimę.

Składniki:

►szklanka suchej ciecierzycy - dzień wcześniej należy ją namoczyć w wodzie

►2 łyżki tahiny (pasta sezamowa)

►2 ząbki czosnku

►1 łyżeczka ostrej mielonej papryki

►1/4 szklanki soku z cytryny

►4 łyżki puree z pieczonej dyni

►3 łyżki zimnej wody

►sól i pieprz do smaku

 

Sposób przygotowania:

Namoczoną ciecierzycę gotować przez ok.50 minut. Aż nasiona staną się miękke. Ugotowaną ciecierzycę opłukać w zimnej wodzie, dodać tahinę, czosnek, sok z cytryny, przyprawy oraz sól. Wszystko zblendować na gładką masę. Kiedy pasta będzie już idealnie aksamitna, bez grudek, dodać purée z dyni i ponownie zmiksować, na koniec dodając stopniowo wodę. Doprawić do smaku solą lub większą ilością ostrej papryki. Sposób podania zależy od Twoich upodobań. Można jeść z pieczywem lub pokrojonymi w słupki warzywami.

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe