04 Paź

Odchudzony jabłecznik z cynamonem *bez glutenu *bez laktozy *niskokaloryczny

Ciasto idealne na podwieczorek, do kawy, ale również jako drugie śniadanie dla dziecka do szkoły. Nie zawiera cukru oraz glutenu dzięki czemu będzie idealne dla alergików oraz osób, które dbają o swoją sylwetkę. Cynamon idealnie rozgrzewa jesienną porą.

Składniki:

►200g płatków owsianych bez glutenu

►50g mąki ryżowej

►5g proszku do pieczenia bez glutenu

►60g ksylitolu

►50g oleju roślinnego (rzepakowy, kokosowy)

►250ml mleka roślinnego (w moim przypadku ryżowe)

►1 jajko

►szczypta cynamonu

►3 całe jabłka

 

Sposób przygotowania:

Jabłka obierz ze skórki, wydrąż nasiona i pokrój w niewielkie plasterki. Formę wyłóż papierem do pieczenia. Piekarnik nastaw na 180 stopni Celsjusza. Zmiel bezglutenowe płatki owsiane, zmieszaj je z proszkiem do pieczeniai cynamonem. Do oleju dodaj cukier, jajko i zmiksuj. Dodaj suche składniki i wyrabiaj przez chwilę ciasto na jabłecznik bez cukru i bez glutenu. Pod koniec wyrabiania wlej stopniowo mleko. Ciasto przełóż do formy, udekoruj jabłkami oraz kruszonką.

Przepis na kruszonkę:

Zimny olej wymieszaj z mąką ryżową i ksylitolem. Uformuj kulkę i na 30 minut włóż do lodówki.

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe